Algemene voorwaarden

ALGEMENE VOORWAARDEN

Inhoudsopgave:

Artikel 1 - Definities
Artikel 2 - Identiteit van de ondernemer
Artikel 3 - Toepasselijkheid
Artikel 4 - Het aanbod
Artikel 5 - De overeenkomst
Artikel 6 - Herroepingsrecht
Artikel 7 - Verplichtingen van de consument tijdens de bedenktijd
Artikel 8 - Uitoefening van het herroepingsrecht door de consument en kosten daarvan
Artikel 9 - Verplichtingen van de ondernemer bij herroeping
Artikel 10 - Uitsluiting herroepingsrecht
Artikel 11 - De prijs
Artikel 12 - Nakoming en extra garantie
Artikel 13 - Levering en uitvoering
Artikel 14 - Betaling
Artikel 15 – Klachtenregeling

Artikel 16 - Garantie

Artikel 17 - Geschillen

Artikel 18 - Retourneren

Artikel 19 - PRE ORDERS

Artikel 20 - Cadeaubonnen

PRIVACY

 

Artikel 1 – Definities

In deze voorwaarden wordt verstaan onder:

  1. Aanvullende overeenkomst: een overeenkomst waarbij de consument producten, digitale inhoud en/of diensten verwerft in verband met een overeenkomst op afstand en deze zaken, digitale inhoud en/of diensten door de ondernemer worden geleverd of door een derde partij op basis van een afspraak tussen die derde en de ondernemer;
  2. Bedenktijd: de termijn waarbinnen de consument gebruik kan maken van zijn herroepingsrecht;
  3. Consument: de natuurlijke persoon die niet handelt voor doeleinden die verband houden met zijn handels-, bedrijfs-, ambachts- of beroepsactiviteit;
  4. Dag: kalenderdag;
  5. Digitale inhoud: gegevens die in digitale vorm geproduceerd en geleverd worden;
  6. Duurovereenkomst: een overeenkomst die strekt tot de regelmatige levering van zaken, diensten en/of digitale inhoud gedurende een bepaalde periode;
  7. Duurzame gegevensdrager: elk hulpmiddel - waaronder ook begrepen e-mail - dat de consument of ondernemer in staat stelt om informatie die aan hem persoonlijk is gericht, op te slaan op een manier die toekomstige raadpleging of gebruik gedurende een periode die is afgestemd op het doel waarvoor de informatie is bestemd, en die ongewijzigde reproductie van de opgeslagen informatie mogelijk maakt;
  8. Herroepingsrecht: de mogelijkheid van de consument om binnen de bedenktijd af te zien van de overeenkomst op afstand;
  9. Ondernemer: de natuurlijke of rechtspersoon, (toegang tot) digitale inhoud en/of diensten op afstand aan consumenten aanbiedt;
  10. Overeenkomst op afstand: een overeenkomst die tussen de ondernemer en de consument wordt gesloten in het kader van een georganiseerd systeem voor verkoop op afstand van producten, digitale inhoud en/of diensten, waarbij tot en met het sluiten van de overeenkomst uitsluitend of mede gebruik gemaakt wordt van één of meer technieken voor communicatie op afstand;
  11. Modelformulier voor herroeping: het in Bijlage I van deze voorwaarden opgenomen Europese modelformulier voor herroeping; Bijlage I hoeft niet ter beschikking te worden gesteld als de consument ter zake van zijn bestelling geen herroepingsrecht heeft;
  12. Techniek voor communicatie op afstand: middel dat kan worden gebruikt voor het sluiten van een overeenkomst, zonder dat consument en ondernemer gelijktijdig in dezelfde ruimte hoeven te zijn samengekomen.

Artikel 2 - Identiteit van de ondernemer

Handelend onder de naam/namen:
Lè Velair
www.le-velair.nl

E-mailadres: klantenservice@le-velair.nl

KvK-nummer: 81155204

Artikel 3 – Toepasselijkheid

  1. Deze algemene voorwaarden zijn van toepassing op elk aanbod van de ondernemer en op elke tot stand gekomen overeenkomst op afstand tussen ondernemer en consument.
  2. Voordat de overeenkomst op afstand wordt gesloten, wordt de tekst van deze algemene voorwaarden aan de consument beschikbaar gesteld. Indien dit redelijkerwijs niet mogelijk is, zal de ondernemer voordat de overeenkomst op afstand wordt gesloten, aangeven op welke wijze de algemene voorwaarden bij de ondernemer zijn in te zien en dat zij op verzoek van de consument zo spoedig mogelijk kosteloos worden toegezonden.
  3. Indien de overeenkomst op afstand elektronisch wordt gesloten, kan in afwijking van het vorige lid en voordat de overeenkomst op afstand wordt gesloten, de tekst van deze algemene voorwaarden langs elektronische weg aan de consument ter beschikking worden gesteld op zodanige wijze dat deze door de consument op een eenvoudige manier kan worden opgeslagen op een duurzame gegevensdrager. Indien dit redelijkerwijs niet mogelijk is, zal voordat de overeenkomst op afstand wordt gesloten, worden aangegeven waar van de algemene voorwaarden langs elektronische weg kan worden kennisgenomen en dat zij op verzoek van de consument langs elektronische weg of op andere wijze kosteloos zullen worden toegezonden.
  4. Voor het geval dat naast deze algemene voorwaarden tevens specifieke product- of dienstenvoorwaarden van toepassing zijn, is het tweede en derde lid van overeenkomstige toepassing en kan de consument zich in geval van tegenstrijdige voorwaarden steeds beroepen op de toepasselijke bepaling die voor hem het meest gunstig is.

Artikel 4 - Het aanbod

  1. Indien een aanbod een beperkte geldigheidsduur heeft of onder voorwaarden geschiedt, wordt dit nadrukkelijk in het aanbod vermeld.
  2. Het aanbod bevat een volledige en nauwkeurige omschrijving van de aangeboden producten, digitale inhoud en/of diensten. De beschrijving is voldoende gedetailleerd om een goede beoordeling van het aanbod door de consument mogelijk te maken. Als de ondernemer gebruik maakt van afbeeldingen, zijn deze een waarheidsgetrouwe weergave van de aangeboden producten, diensten en/of digitale inhoud. Kennelijke vergissingen of kennelijke fouten in het aanbod binden de ondernemer niet.
  3. Elk aanbod bevat zodanige informatie, dat voor de consument duidelijk is wat de rechten en verplichtingen zijn, die aan de aanvaarding van het aanbod zijn verbonden.

Artikel 5 - De overeenkomst

  1. De overeenkomst komt, onder voorbehoud van het bepaalde in lid 4, tot stand op het moment van aanvaarding door de consument van het aanbod en het voldoen aan de daarbij gestelde voorwaarden.
  2. Indien de consument het aanbod langs elektronische weg heeft aanvaard, bevestigt de ondernemer onverwijld langs elektronische weg de ontvangst van de aanvaarding van het aanbod. Zolang de ontvangst van deze aanvaarding niet door de ondernemer is bevestigd, kan de consument de overeenkomst ontbinden.
  3. Indien de overeenkomst elektronisch tot stand komt, treft de ondernemer passende technische en organisatorische maatregelen ter beveiliging van de elektronische overdracht van data en zorgt hij voor een veilige web omgeving. Indien de consument elektronisch kan betalen, zal de ondernemer daartoe passende veiligheidsmaatregelen in acht nemen.
  4. De ondernemer kan zich binnen wettelijke kaders - op de hoogte stellen of de consument aan zijn betalingsverplichtingen kan voldoen, alsmede van al die feiten en factoren die van belang zijn voor een verantwoord aangaan van de overeenkomst op afstand. Indien de ondernemer op grond van dit onderzoek goede gronden heeft om de overeenkomst niet aan te gaan, is hij gerechtigd gemotiveerd een bestelling of aanvraag te weigeren of aan de uitvoering bijzondere voorwaarden te verbinden.
  5. De ondernemer zal uiterlijk bij levering van het product, de dienst of digitale inhoud aan de consument de volgende informatie, schriftelijk of op zodanige wijze dat deze door de consument op een toegankelijke manier kan worden opgeslagen op een duurzame gegevensdrager, meesturen:
  • het bezoekadres van de vestiging van de ondernemer waar de consument met klachten terecht kan;
  • de voorwaarden waaronder en de wijze waarop de consument van het herroepingsrecht gebruik kan maken, dan wel een duidelijke melding inzake het uitgesloten zijn van het herroepingsrecht;
  • de informatie over garanties en bestaande service na aankoop;
  • de prijs met inbegrip van alle belastingen van het product, dienst of digitale inhoud; voor zover van toepassing de kosten van aflevering; en de wijze van betaling, aflevering of uitvoering van de overeenkomst op afstand;
  • de vereisten voor opzegging van de overeenkomst indien de overeenkomst een duur heeft van meer dan één jaar of van onbepaalde duur is;
  • indien de consument een herroepingsrecht heeft, het modelformulier voor herroeping.
  • In geval van een duurtransactie is de bepaling in het vorige lid slechts van toepassing op de eerste levering.

Artikel 6 – Herroepingsrecht

Bij producten:

  1. De consument kan een overeenkomst met betrekking tot de aankoop van een product gedurende een bedenktijd van 14 dagen zonder opgave van redenen ontbinden. De ondernemer mag de consument vragen naar de reden van herroeping, maar deze niet tot opgave van zijn reden(en) verplichten.
  2. De in lid 1 genoemde bedenktijd gaat in op de dag nadat de consument, of een vooraf door de consument aangewezen derde, die niet de vervoerder is, het product heeft ontvangen, of:
  • als de consument in eenzelfde bestelling meerdere producten heeft besteld: de dag waarop de consument, of een door hem aangewezen derde, het laatste product heeft ontvangen. De ondernemer mag, mits hij de consument hier voorafgaand aan het bestelproces op duidelijke wijze over heeft geïnformeerd, een bestelling van meerdere producten met een verschillende levertijd weigeren.
  • als de levering van een product bestaat uit verschillende zendingen of onderdelen: de dag waarop de consument, of een door hem aangewezen derde, de laatste zending of het laatste onderdeel heeft ontvangen;
  • bij overeenkomsten voor regelmatige levering van producten gedurende een bepaalde periode: de dag waarop de consument, of een door hem aangewezen derde, het eerste product heeft ontvangen.

Bij diensten en digitale inhoud die niet op een materiële drager is geleverd:

  1. De consument kan een dienstenovereenkomst en een overeenkomst voor levering van digitale inhoud die niet op een materiële drager is geleverd gedurende 14 dagen zonder opgave van redenen ontbinden. De ondernemer mag de consument vragen naar de reden van herroeping, maar deze niet tot opgave van zijn reden(en) verplichten.
  2. De in lid 3 genoemde bedenktijd gaat in op de dag die volgt op het sluiten van de overeenkomst.

Verlengde bedenktijd voor producten, diensten en digitale inhoud die niet op een materiële drager is geleverd bij niet informeren over herroepingsrecht:

  1. Indien de ondernemer de consument de wettelijk verplichte informatie over het herroepingsrecht of het modelformulier voor herroeping niet heeft verstrekt, loopt de bedenktijd af twaalf maanden na het einde van de oorspronkelijke, overeenkomstig de vorige leden van dit artikel vastgestelde bedenktijd.
  2. Indien de ondernemer de in het voorgaande lid bedoelde informatie aan de consument heeft verstrekt binnen twaalf maanden na de ingangsdatum van de oorspronkelijke bedenktijd, verstrijkt de bedenktijd 14 dagen na de dag waarop de consument die informatie heeft ontvangen.

Artikel 7 - Verplichtingen van de consument tijdens de bedenktijd

  1. Tijdens de bedenktijd zal de consument zorgvuldig omgaan met het product en de verpakking. Hij zal het product slechts uitpakken of gebruiken in de mate die nodig is om de aard, de kenmerken en de werking van het product vast te stellen. Het uitgangspunt hierbij is dat de consument het product slechts mag hanteren en inspecteren zoals hij dat in een winkel zou mogen doen.
  2. De consument is alleen aansprakelijk voor waardevermindering van het product die het gevolg is van een manier van omgaan met het product die verder gaat dan toegestaan in lid 1.
  3. De consument is niet aansprakelijk voor waardevermindering van het product als de ondernemer hem niet voor of bij het sluiten van de overeenkomst alle wettelijk verplichte informatie over het herroepingsrecht heeft verstrekt.

Artikel 8 - Uitoefening van het herroepingsrecht door de consument en kosten daarvan

  1. Als de consument gebruik maakt van zijn herroepingsrecht, meldt hij dit binnen de bedenktermijn door een mail te sturen naar klantenservice@le-velair.nl.  Na de melding ontvangt de consument een retourformulier.
  2. Zo snel mogelijk, maar binnen 14 dagen vanaf de dag volgend op de in lid 1 bedoelde melding, zendt de consument het product terug.
  3. De consument zendt het product terug met alle geleverde toebehoren, indien redelijkerwijs mogelijk in originele staat en verpakking, en conform de door de ondernemer verstrekte redelijke en duidelijke instructies.
  4. Het risico en de bewijslast voor de juiste en tijdige uitoefening van het herroepingsrecht ligt bij de consument.
  5. De consument draagt de rechtstreekse kosten van het terugzenden van het product. Als de ondernemer niet heeft gemeld dat de consument deze kosten moet dragen of als de ondernemer aangeeft de kosten zelf te dragen, hoeft de consument de kosten voor terugzending niet te dragen.
  6.  

Artikel 9 - Verplichtingen van de ondernemer bij herroeping

  1. Als de ondernemer de melding van herroeping door de consument op elektronische wijze mogelijk maakt, stuurt hij na ontvangst van deze melding onverwijld een ontvangstbevestiging.
  2. De ondernemer vergoedt alle betalingen van de consument, inclusief eventuele leveringskosten door de ondernemer in rekening gebracht voor het geretourneerde product, onverwijld doch binnen 14 dagen volgend op de dag waarop de consument hem de herroeping meldt. Tenzij de ondernemer aanbiedt het product zelf af te halen, mag hij wachten met terugbetalen tot hij het product heeft ontvangen of tot de consument aantoont dat hij het product heeft teruggezonden, naar gelang welk tijdstip eerder valt.
  3. De ondernemer gebruikt voor terugbetaling hetzelfde betaalmiddel dat de consument heeft gebruikt, tenzij de consument instemt met een andere methode. De terugbetaling is kosteloos voor de consument.

Artikel 10 - Uitsluiting herroepingsrecht

De ondernemer kan de navolgende producten en diensten uitsluiten van het herroepingsrecht, maar alleen als de ondernemer dit duidelijk bij het aanbod, althans tijdig voor het sluiten van de overeenkomst, heeft vermeld:

  1. Producten of diensten waarvan de prijs gebonden is aan schommelingen op de financiële markt waarop de ondernemer geen invloed heeft en die zich binnen de herroepingstermijn kunnen voordoen
  2. Overeenkomsten die gesloten zijn tijdens een openbare veiling. Onder een openbare veiling wordt verstaan een verkoopmethode waarbij producten, digitale inhoud en/of diensten door de ondernemer worden aangeboden aan de consument die persoonlijk aanwezig is of de mogelijkheid krijgt persoonlijk aanwezig te zijn op de veiling, onder leiding van een veilingmeester, en waarbij de succesvolle bieder verplicht is de producten, digitale inhoud en/of diensten af te nemen;
  3. Dienstenovereenkomsten, na volledige uitvoering van de dienst, maar alleen als:
  • de uitvoering is begonnen met uitdrukkelijke voorafgaande instemming van de consument; en
  • de consument heeft verklaard dat hij zijn herroepingsrecht verliest zodra de ondernemer de overeenkomst volledig heeft uitgevoerd;
  • pakketreizen als bedoeld in artikel 7:500 BW en overeenkomsten van personenvervoer; 
  • dienstenovereenkomsten voor terbeschikkingstelling van accommodatie, als in de overeenkomst een bepaalde datum of periode van uitvoering is voorzien en anders dan voor woondoeleinden, goederenvervoer, autoverhuurdiensten en catering;
  • overeenkomsten met betrekking tot vrijetijdsbesteding, als in de overeenkomst een bepaalde datum of periode van uitvoering daarvan is voorzien;
  • volgens specificaties van de consument vervaardigde producten, die niet geprefabriceerd zijn en die worden vervaardigd op basis van een individuele keuze of beslissing van de consument, of die duidelijk voor een specifieke persoon bestemd zijn;
  • producten die snel bederven of een beperkte houdbaarheid hebben;
  • verzegelde producten die om redenen van gezondheidsbescherming of hygiëne niet geschikt zijn om te worden teruggezonden en waarvan de verzegeling na levering is verbroken;
  • producten die na levering door hun aard onherroepelijk vermengd zijn met andere producten;
  • alcoholische dranken waarvan de prijs is overeengekomen bij het sluiten van de overeenkomst, maar waarvan de levering slechts kan plaatsvinden na 30 dagen, en waarvan de werkelijke waarde afhankelijk is van schommelingen van de markt waarop de ondernemer geen invloed heeft;
  • Verzegelde audio-, video-opnamen en computerprogrammatuur, waarvan de verzegeling na levering is verbroken;
  • Kranten, tijdschriften of magazines, met uitzondering van abonnementen hierop;
  • De levering van digitale inhoud anders dan op een materiële drager, maar alleen als:
  • de uitvoering is begonnen met uitdrukkelijke voorafgaande instemming van de consument; en
  • de consument heeft verklaard dat hij hiermee zijn herroepingsrecht verliest.

Artikel 11 - De prijs

  1. Gedurende de in het aanbod vermelde geldigheidsduur worden de prijzen van de aangeboden producten en/of diensten niet verhoogd, behoudens prijswijzigingen als gevolg van veranderingen in btw-tarieven.
  2. In afwijking van het vorige lid kan de ondernemer producten of diensten waarvan de prijzen gebonden zijn aan schommelingen op de financiële markt en waar de ondernemer geen invloed op heeft, met variabele prijzen aanbieden. Deze gebondenheid aan schommelingen en het feit dat eventueel vermelde prijzen richtprijzen zijn, worden bij het aanbod vermeld.
  3. Prijsverhogingen binnen 3 maanden na de totstandkoming van de overeenkomst zijn alleen toegestaan indien zij het gevolg zijn van wettelijke regelingen of bepalingen.
  4. Prijsverhogingen vanaf 3 maanden na de totstandkoming van de overeenkomst zijn alleen toegestaan indien de ondernemer dit bedongen heeft en:
  • deze het gevolg zijn van wettelijke regelingen of bepalingen; of
  • de consument de bevoegdheid heeft de overeenkomst op te zeggen met ingang van de dag waarop de prijsverhoging ingaat.
  • de in het aanbod van producten of diensten genoemde prijzen zijn inclusief btw.

Artikel 12 - Nakoming overeenkomst en extra garantie

  1. De ondernemer staat er voor in dat de producten en/of diensten voldoen aan de overeenkomst, de in het aanbod vermelde specificaties, aan de redelijke eisen van deugdelijkheid en/of bruikbaarheid en de op de datum van de totstandkoming van de overeenkomst bestaande wettelijke bepalingen en/of overheidsvoorschriften. Indien overeengekomen staat de ondernemer er tevens voor in dat het product geschikt is voor ander dan normaal gebruik.
  2. Een door de ondernemer, diens toeleverancier, fabrikant of importeur verstrekte extra garantie beperkt nimmer de wettelijke rechten en vorderingen die de consument op grond van de overeenkomst tegenover de ondernemer kan doen gelden indien de ondernemer is tekortgeschoten in de nakoming van zijn deel van de overeenkomst.
  3. Onder extra garantie wordt verstaan iedere verbintenis van de ondernemer, diens toeleverancier, importeur of producent waarin deze aan de consument bepaalde rechten of vorderingen toekent die verder gaan dan waartoe deze wettelijk verplicht is in geval hij is tekortgeschoten in de nakoming van zijn deel van de overeenkomst.

Artikel 13 - Levering en uitvoering

  1. De ondernemer zal de grootst mogelijke zorgvuldigheid in acht nemen bij het in ontvangst nemen en bij de uitvoering van bestellingen van producten en bij de beoordeling van aanvragen tot verlening van diensten.
  2. Als plaats van levering geldt het adres dat de consument aan de ondernemer kenbaar heeft gemaakt.
  3. Met inachtneming van hetgeen hierover in artikel 4 van deze algemene voorwaarden is vermeld, zal de ondernemer geaccepteerde bestellingen met bekwame spoed doch uiterlijk binnen 30 dagen uitvoeren, tenzij een andere leveringstermijn is overeengekomen. Indien de bezorging vertraging ondervindt, of indien een bestelling niet dan wel slechts gedeeltelijk kan worden uitgevoerd, ontvangt de consument hiervan uiterlijk 30 dagen nadat hij de bestelling geplaatst heeft bericht. De consument heeft in dat geval het recht om de overeenkomst zonder kosten te ontbinden en recht op eventuele schadevergoeding.
  4. Na ontbinding conform het vorige lid zal de ondernemer het bedrag dat de consument betaald heeft onverwijld terugbetalen.
  5. Het risico van beschadiging en/of vermissing van producten berust bij de ondernemer tot het moment van bezorging aan de consument, tenzij uitdrukkelijk anders is overeengekomen.

Lè Velair biedt een snelle verzendservice aan! Alle bestellingen die geplaatst op werkdagen worden vóór 15:00 op dezelfde dag verzonden. Bestellingen die in het weekend en/of op feestdagen worden geplaatst, worden de eerstvolgende werkdag verstuurd. Wij streven naar levertijd van gemiddeld 1-3 werkdagen. Houdt er rekening mee dat de feestdagen de levertijd kan beïnvloeden. Lè Velair is niet verantwoordelijk voor de bezorgtijden van postbedrijven. 

Artikel 14 - Betaling

  1. Voor zover niet anders is bepaald in de overeenkomst of aanvullende voorwaarden, dienen de door de consument verschuldigde bedragen te worden voldaan binnen 14 dagen na het ingaan van de bedenktermijn, of bij het ontbreken van een bedenktermijn binnen 14 dagen na het sluiten van de overeenkomst. In geval van een overeenkomst tot het verlenen van een dienst, vangt deze termijn aan op de dag nadat de consument de bevestiging van de overeenkomst heeft ontvangen.
  2. Bij de verkoop van producten aan consumenten mag de consument in algemene voorwaarden nimmer verplicht worden tot vooruitbetaling van meer dan 50%. Wanneer vooruitbetaling is bedongen, kan de consument geen enkel recht doen gelden aangaande de uitvoering van de desbetreffende bestelling of dienst(en), alvorens de bedongen vooruitbetaling heeft plaatsgevonden.
  3. De consument heeft de plicht om onjuistheden in verstrekte of vermelde betaalgegevens onverwijld aan de ondernemer te melden.

Artikel 15 – Klachtenregeling

  1. De ondernemer beschikt over een voldoende bekendgemaakte klachtenprocedure en behandelt de klacht overeenkomstig deze klachtenprocedure.
  2. Klachten over de uitvoering van de overeenkomst moeten binnen bekwame tijd nadat de consument de gebreken heeft geconstateerd, volledig en duidelijk omschreven worden ingediend bij de ondernemer.
  3. Bij de ondernemer ingediende klachten worden binnen een termijn van 14 dagen gerekend vanaf de datum van ontvangst beantwoord. Als een klacht een voorzienbaar langere verwerkingstijd vraagt, wordt door de ondernemer binnen de termijn van 14 dagen geantwoord met een bericht van ontvangst en een indicatie wanneer de consument een meer uitvoerig antwoord kan verwachten.
  4. Een klacht over een product, dienst of de service van de ondernemer kan eveneens worden ingediend via klantenservice@le-velair.nl.
  5. De consument dient de ondernemer in ieder geval 4 weken de tijd te geven om de klacht in onderling overleg op te lossen. Na deze termijn ontstaat een geschil dat vatbaar is voor de geschillenregeling.

Artikel 16 – Garantie 

  1. De Lè Velair collectie garantie is geldig voor 3 maanden als uw product buiten uw schuld om beschadigd raakt. In het geval dat Lè Velair instemt met uw verzoek, mag u uw product ruilen voor een ander product van gelijkwaardige of kleinere waarde. Het item zal eerst moeten worden opgestuurd zodat het team van Lè Velair het verzoek kan beoordelen. De consument dient eerst een melding per mail te maken van het defect. Na overleg met de verkoper wordt er een retourformulier verstuurd naar de consument. U bent zelf verantwoordelijk voor de verzendkosten. De garantie van Lè Velair dekt niet: defecten en schade door verlies, verkleuringen, diefstal, vuurschade of waterschade. Problemen of schade door misbruik, verwaarlozing (vallen, vermorzelen, buigen, deuken), ongevallen of niet te rechtvaardigen aanpassingen. Esthetische veranderingen, defecten en schade door normale slijtage en ouderdom (e.g. krassen, etc.)
  2. De verkoper dient ervoor te zorgen dat de aan koper verkochte en geleverde producten redelijkerwijs voldoen aan de normen die voor het gebruik van die producten zijn vereist.
  3. Indien de fabrikant garantiebepalingen heeft vastgesteld voor gekochte en / of geleverde producten, zal de Verkoper dit bij de levering melden aan de Koper, waarna deze voorwaarden deel uitmaken van de verkoop- en leveringsovereenkomst tussen de Koper en de Verkoper.
  4. Onverminderd het bepaalde in dit artikel kan geen garantie worden verleend als slijtage van de producten als normaal kan worden beschouwd en bovendien in de volgende gevallen: - indien er wijzigingen in of aan de producten zijn aangebracht, inclusief reparaties die niet zijn gedaan met de toestemming van de verkoper of de fabrikant; - indien gebreken aan de producten het gevolg zijn van gebruik dat niet overeenkomt met het beoogde gebruik of oneigenlijk gebruik; - verkleuring van het product of delen daarvan; - als schade aan de producten wordt veroorzaakt door opzet, grove nalatigheid of nalatigheid van de koper.
  5. Onder voorbehoud van de bepalingen van dit artikel geeft de verkoper een garantie van 3 maanden op de producten. 

De ​​garanties in dit artikel zijn alleen van toepassing als de Koper al zijn verplichtingen jegens de Verkoper is nagekomen.

Artikel 17 - Geschillen

  1. Op overeenkomsten tussen de ondernemer en de consument waarop deze algemene voorwaarden betrekking hebben, is uitsluitend Nederlands recht van toepassing.
  2. Wanneer de consument een geschil wil voorleggen aan de Geschillencommissie, is de ondernemer aan deze keuze gebonden. Bij voorkeur meldt de consument dit eerst aan de ondernemer.
  3. Wanneer de ondernemer een geschil wil voorleggen aan de Geschillencommissie, zal de consument binnen vijf weken na een daartoe door de ondernemer schriftelijk gedaan verzoek, schriftelijk dienen uit te spreken of hij zulks ook wenst dan wel het geschil wil laten behandelen door de daartoe bevoegde rechter. Verneemt de ondernemer de keuze van de consument niet binnen de termijn van vijf weken, dan is de ondernemer gerechtigd het geschil voor te leggen aan de bevoegde rechter. 
  4. De Geschillencommissie zal een geschil niet behandelen of de behandeling staken, indien aan de ondernemer surseance van betaling is verleend, deze in staat van faillissement is geraakt of zijn bedrijfsactiviteiten feitelijk heeft beëindigd, voordat een geschil door de commissie op de zitting is behandeld en een einduitspraak is gewezen.

Artikel 18 - Retourneren

Retourverzoeken dienen eerst per mail kenbaar gemaakt te worden bij Lè Velair. Dat kan via klantenservice@le-velair.nl. Lè Velair zal dan een retourformulier beschikbaar stellen.

Vermeld het volgende in de mail:

- Ordernummer;

- Artikel(en) die je retour zou willen sturen;

- De reden van retour.

We accepteren geen artikelen die zijn gebruikt, artikelen die zijn beschadigd door oneigenlijk gebruik of artikelen die zijn geretourneerd na de afkoelingsperiode van 14 dagen. Sale artikelen mogen niet geretourneerd worden. Online bestelde producten kunnen worden geretourneerd voor terugbetaling of omruiling als het product en de verpakking van ongebruikt en in de originele staat wordt geretourneerd. 

  • Earrings, earcuffs, piercings en verstelbare ringen kunnen niet worden geretourneerd. *Op de verstelbare ringen geldt de uitzondering dat de herroeping (per mail) binnen 24 uur na levering wel wordt gehonoreerd. 

Helaas bieden we geen gratis retourneren aan. U bent verantwoordelijk voor de verzendkosten van uw retourzending plus retour verzendmethode. Wanneer er gekozen wordt voor retourneren per enveloppost ligt de verantwoordelijkheid bij de verzender. Wij adviseren daarom altijd om het als brievenbus pakketje te versturen met track & trace. 

De verzendkosten die zijn betaald bij aanschaf van de goederen worden niet vergoed wanneer er sprake is van volledig/deelretour. Indien er sprake is van deelretour waarbij het drempelbedrag voor gratis verzending niet meer behaald wordt, worden de verzendkosten wel in rekening gebracht. De verzendkosten worden op de retour in mindering gebracht.  

Producten die zijn gepersonaliseerd, op maat gemaakt, gewijzigd of anderszins zijn gemaakt voor uw specifieke bestelling, kunnen niet worden geretourneerd. Oorbellen, piercings en earcuffs kunnen wegens hygiene redenen niet worden geretourneerd. Indien deze producten wel worden meegestuurd met de retouren, dan zal Lè Velair hier niets meedoen. Ook worden deze sieraden niet meer retour gestuurd naar de klant. 

Artikel 19 - PRE ORDERS

Producten met een pre-order status zijn producten die je nu al kunt bestellen bij ons, maar waar een langere levertijd voor geldt. Deze optie bieden wij u aan zodat je er zeker van bent dat jij het product gelijk ontvangt zodra het product weer leverbaar is. Bij elk pre-order product staat in de productpagina wanneer het product leverbaar is. Dit is de dag waarop de pre-order wordt verstuurd. 

Wanneer je een bestelling hebt geplaatst die ook een pre-order product bevat, wordt je bestelling pas verstuurd op de dag dat de pre-order ook wordt verstuurd.

Artikel 20 - Cadeaubonnen

De Lè Velair cadeaubon is verkrijgbaar op www.le-velair.nl. In aanvulling op onze algemene voorwaarde zijn de onderstaande voorwaarden van toepassing op ieder gebruik van de Lè Velair cadeaubon. De cadeaubon is verkrijgbaar in verschillende waardes, vanaf €10 tot en met €150. De cadeaubon ontvang je digitaal per e-mail. Op de cadeaubon komt een speciale code die te verzilveren is op onze website.

  1. Deze voorwaarden zijn van toepassing op alle door Lè Velair uitgegeven digitale cadeaubonnen
  2. De Lè Velair cadeaubon is 3 jaar geldig gerekend vanaf de datum waarop de aankoop bevestiging per e-mail verstuurd is en op elk moment inwisselbaar voor producten uit het assortiment van Lè Velair.
  3. De Lè Velair cadeaubon is niet inwisselbaar voor contant geld en kan niet worden geretourneerd. Bij het retourneren van je bestelling die is betaald met een cadeaubon wordt het aankoopbedrag teruggestort op de cadeaubon. Verwijder je cadeaubon niet!
  4. De Lè Velair cadeaubon is alleen te verzilveren op www.le-velair.nl.
  5. De Lè Velair cadeaubon wordt altijd verstrekt aan de koper en kan niet als cadeau naar een ander (e-mail)adres verstuurd worden. De koper kan de Lè Velair cadeaubon wel doorsturen als cadeau naar een derde. Het is niet toegestaan de Lè Velair cadeaubon op welke wijze dan ook te gebruiken voor commerciële doeleinden − zoals wederverkoop met enig direct of indirect winstoogmerk − of voor andere doeleinden dan waarvoor de Lè Velair cadeaubon is uitgegeven.
  6. De Lè Velair cadeaubon wordt slechts eenmalig verstrekt. Het is niet mogelijk de (rest-)waarde van de Lè Velair cadeaubon over te zetten op een andere Lè Velair cadeaubon. Lè Velair is niet verantwoordelijk voor verkeerd ingevoerde emailadressen. 
  7. Lè Velair behoudt zich het recht voor om een betaling met de Lè Velair cadeaubon te weigeren indien de betaling niet mogelijk is door een technische storing.
  8. Mocht na ontvangst van de Lè Velair cadeaubon een derde ongeautoriseerd (digitaal of fysiek) toegang verkrijgen tot de Lè Velair cadeaubon, is dit voor risico van de koper. Lè Velair is op geen enkele wijze aansprakelijk voor diefstal, verlies, vervalsing of misbruik van de Lè Velair cadeaubon. Lè Velair zal in geen geval het resterende tegoed uitkeren of verrekenen.
  9. Kortingscodes van Lè Velair kunnen niet gebruikt worden bij het aanschaffen van cadeaubonnen. Het combineren van een kortingscode met een cadeaubon is wel mogelijk.

Wil je een cadeaubon kopen met een hogere waarde? Of op zoek naar een cadeau voor medewerkers of relaties? Neem dan gerust contact op via klantenservice@le-velair.nl.

PRIVACYBELEID

Lè Velair respecteert de privacy van alle gebruikers van de website en draagt ​​er zorg voor dat de persoonlijke gegevens die u ons verstrekt vertrouwelijk worden behandeld. Wij gebruiken uw gegevens om bestellingen te verwerken en om u hiervan op de hoogte te stellen. Lè Velair zal uw persoonlijke gegevens niet aan derden verkopen en zal deze alleen beschikbaar stellen aan derden die betrokken zijn bij het voltooien van uw bestelling. Lè Velair gebruikt de verzamelde gegevens om de volgende diensten aan haar klanten te leveren:

  1. Als u een bestelling hebt geplaatst, hebben wij (ten minste) uw naam, e-mailadres, afleveradres en betalingsgegevens nodig om de levering verwerken en u informeren.
  2. Om winkelen op www.le-velair.nl zo aangenaam mogelijk te maken, slaan wij met uw toestemming uw persoonlijke gegevens, bestelling details en gebruik van onze diensten op.
  3. Met uw toestemming gebruiken we uw gegevens om u op de hoogte te houden van de ontwikkelingen op de website. Als u niet langer wenst geïnformeerd te worden, kunt u zich afmelden via de link onderaan elke mailing.
  4. Wanneer u een account bij Lè Velair aanmaakt, worden uw gegevens opgeslagen op een beveiligde server. We slaan informatie op in uw Lè Velair -account, zoals uw naam, adres, woonplaats, telefoonnummer, e-mailadres, bezorg- en betalingsgegevens, zodat u deze niet telkens opnieuw hoeft in te vullen wanneer u bezoekt.
  5. Gegevens over het gebruik van onze website en de feedback die we van onze bezoekers ontvangen, worden gebruikt om www.le-velair.nl verder te ontwikkelen en te verbeteren.

Lè Velair zal uw persoonlijke gegevens niet verkopen aan derden en zal het alleen beschikbaar stellen aan derden die betrokken zijn bij het voltooien van uw bestelling.

Lè Velair en de door ons ingeschakelde derden zijn verplicht om de vertrouwelijkheid van uw gegevens te respecteren.